Dilemma!

Nu behöver jag hjälp, för jag kan verkligen inte bestämma mig!

Eftersom det nya gula schabraket passade så bra så bestämde jag mig för att köpa en gul skjorta som matchar :)

Men nu är frågan; Långärmad eller kortärmad!?
Innan var jag helt inne på att skaffa en långärmad, eftersom jag tycker att det är snyggt och då riskerar man inte att få en ful bonnabränna i sommar på tävlingarna X)
Men så kollade jag på en gul kortärmad, och det var också jättesnygg!
Och det kan ju faktiskt bli riktigt varmt med en långärmad skjorta på sommaren...

I vilket fall som helt kommer den vara gul med vit krage och manchetter, ljusblå knappar och ljusgröna sömmar X)


Åter igen dagens i-landsproblem... Men ändå, vad tycker ni?



Jag kan ju passa på att säga att det gick riktigt dåligt att hoppa igår.
Jag var faktiskt besviken...

Hade en linje med räcke - 13,5m - oxer - 13,5m - räcke.
Hon blev tark och rusade över dem när hndrena var låga (ca 70 cm), och när jag sedan höjde upp dem till 1,10m så stannade hon på oxern tre gånger...
Hon har inte stannat sedan i november nu, så det kändes inte alls bra.
Jag kan ju tycka att hon på de höjderna ska kunna hoppa av även om avstånden inte stämmer til 100% och vi inte kommer perfekt på, men det tycker tydligen inte hon.

Jag kan ju dock å andra sidan se det som något bra, att det är bra träning för mig för då vet jag att vi måste komma rätt på för att sprången ska bli bra, men ändå - som sagt blev jag lite besviken.
Sedan var det ganska mycket som störde henne igår eftersom hon blev stressad av att komma in vid "fel" tid, och jag vet inte allt vad det var. Jag var också ganska ofocuserad eftersom jag skulle på jobbintervju efteråt, så förhoppningsvis var det bara ett dålig dag helt enkelt...

Men, hon blev ju vaccinerad också, så nu tar vi det lite piano idag och i morgon, så får vi se sen.
Jag tempade henne i morse för att se om hon reagerat på vaccinet, men det verkar hn inte ha gjort - så det känns skönt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Nej, men hästen jag provred står där =)

2010-01-17 @ 14:53:12
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Ibland blir det bara fel, och inget går bra. Bara nya tag :)

2010-01-17 @ 15:07:43
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Det låter som ni bara hade en dålig dag! Det går nog bättre nästa gång, och som jag brukar säga: utan motgångar känns inte medgångarna fullt så bra.

:)

2010-01-17 @ 16:33:30
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Josefina

Jag tycker helt klart att du ska köpa en kortärmad! :)

2010-01-17 @ 19:07:16
URL: http://josefinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0