En tanke...

... slog mig just.

Jag får ibland höra, och håller oftast med om, att det går lite för fort för mig och Kenny inne på tävlingsbanorna.

I och för sig har jag som ständigt försvar att vi tävlar så pass lågt nu, att hon inte behöver gå samlat och koncentrerat, men ändå - jag kan också tycka att det känns som om det går fort ibland. Även om det inte spelar någon roll...

Det var i alla fall någon bekant som frågade vilken plats jag kom på när vi tävlade senast i oktober. Jag hade bara kollat om jag (med mina sätt-Kenny-i-skiten-fel) kommit bland den övre hälften - men inte exakt.
Haha, roligt nog kom jag 23 av 47, så det var ju ganska precis!

Men jag kollade också hur fort jag egentligen ridit, och jag red i princip långsammast av alla som var felfria i grunden. Hur går det ihop..?

Nu vet jag att många gasar som galningar på lokala tävlingar, men ändå. De måste ha ridit helt galet fort!
Haha, jag och Kenny kommer nog aldrig placera oss på någon lokal tävling X)

En anna tanke som slog mig när jag såg på filmen här om dagen när jag postade inlägget om min årsresumé:
Jag och Kenny har lite problem med att vi alltid hoppar lite till höger på trånging. Vi hoppar av mitt på, men landar alltid lite till höger. Detta även om vi kanske ska åt väsnter, haha.
Men på tävling hoppar vi rakt.

Det måste väl nåstan ha med vår koncentration att göra? Att vi helt enkelt är mer koncentrerade och lyhörda när det är tävlingsdags?


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen! Vinn en ridhjälm

folk gasar ju på som iiter ibland på lokaltävlingar så det går jävligt snabbt om man ska rida i deras tempo.

2010-01-05 @ 18:35:52
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Men det är inte alltid folk som gasar, jag och förra hästen Chicko var en gång 6 sekunder snabbare än 1:an men vi red inte så fort, utan tog istället galet korta svängar (:

2010-01-05 @ 20:14:37
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0