Glasögonorm

Igår hämtade jag mina nya glasögon :)

Jag ser egentligen inte jättedåligt, men har linser till vardags eftersom jag får huvudvärk annars.
Jag har dock sen ca 2 år tillbaka haft ett par glasögon som jag använder när jag är sjuk, eller när man bara ska titta på tv på kvällen eller så.
Jag verkligen gillade mina glasögon, fick ofta komplimanger för dem - och de var rosa!
Men så när jag åkte hem till min syster i december råkade jag sätta mig på dem...

Det var bara att hitta ett par nya!

Jag bestämde mig redan innan för att jag ville ha ett par bågar som var ganska kraftiga, och som verkligen syntes.
Jag menar, nu när det är så modernt med glasögon så är det väl lika bra att haka på, haha!
Lite fascinerande det där med mode faktiskt, glasögonstylisten som var med och valde mina bågar sa att det titt som tätt kommer in folk som vill ha glasögon utan styrka, alltså bara som en accessoar! Lite fränt...

Åter till mina glasögon då.
Ni ska bli chockade med ett par bilder på mig på väg hem från skolan idag, haha!
Var så sjukt trött i morse att jag inte orkade sätta i linserna, och så ville jag se hur dem i min klass reagerade på brollorna. Inte orkade jag ta i tu med håret heller, så allt åkte bak i en hästsvans, och inget smink heller - haha!
Att dem ens släppte in mig på skolan, men ni får härdas..!






Älskar fodralet som ser ut som något som hör till en astronautdräkt, haha!


Kommentarer
Postat av: Lisa

GILLERT!

2010-01-08 @ 23:25:06
URL: http://www.lisasfanclub.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0