Inbyggt halstäcke!

Haha, mätte Kennys man idag - mest för skojs skull.
Den är 30cm lång! Kanske någon cm längre, haha!

Den ser inte så värt lång ut egentligen, men så har ju hon grymt bred nacke också, men att den var 30cm trodde jag inte ;)
Men men, det är ju ett inbyggt halstäcke om inte annat!
Ska klippa av den när träningarna börjar på allvar och det blivit lite varmare ;)

Det blev ingen ridning idag.
Snön verkligen vräker ner, och Greveback hade träning i ridhuset.

Istället myste vi ordentligt!
Borstade lääänge och masserade en del.
Gick snabbt igenom hela hennes kropp och koncentrerade mig sedan på de ställen som behövde mjukas upp lite extra.
I Kennys fall är det nästan alltid den halvseniga lårmusklen (den långa musklen som löper på varsin sida om svansen) och sedan skadan i bogen brukar jag jobba lite extra med det området också, även om massage inte når in dit skadan var - det kan ju inte skada att mjuka upp musklerna runt om :)
Idag var hon dock ganska spänd i nacken också, antagligen för att hn varit så pigg och springig de närmaste dagarna vilket gjort att jag blivit lite hårdare i handen - då kan hon bli spänd i nacken.

Men det fixar vi relativt snabbt med lite lavendelolja!
Det är typ det bästa Kenny vet, när jag masserar hennes nacke med ekologisk lavendelolja X)
Jag tror att jag nämnt innan att Kenny är väldigt responsiv och uppskattad att massera. Så fort man gör rätt berättar hon det genom att sucka och frusta och blunda. När en spänning släppt eller är på väg att släppa börjar hon tugga och efteråt sträcker hon på sig och suckar lite till...!

Hon är bra söt min lilla Kenny!

Ursäkta outfiten, haha!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Fin blogg! :)

Vad är hästen på bilden för ras? ;)

2010-01-05 @ 20:45:56
URL: http://ridsport.bloggplatsen.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

svar; ja det var så jag menade :)

2010-01-05 @ 22:44:45
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

svar; ja det var så jag menade :)

2010-01-05 @ 22:44:58
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Lina Renström - Bli veckan blogg!

30 cm är ju skit låg för en man :P :O

2010-01-05 @ 23:18:37
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0