Konsten att pusta ut...

Djupa andetag.
Har gått upp lite väl tidigt i flera dagar nu.
Har kämpat ihop hemtentor och gruppuppgifter.
Har lämnat in allting idag.
Djupa andetag.

Det känns gött!
Det enda negativa är att jag fick huvudvärk när jag började spänna av efter flera dagars tok-plugg.
Men jag behöver nog bara sova gott i natt, och så försvinner det också..

Jag blev jätteglad när jag kollade upp vädret också, det kommer bli ordentligt med tö och runt nollan framöver.
Är det våren som kommer lika tidigt som jag hoppats på?
Då får man kanske passa på att galoppera lite i snön denna veckan då :)


Idag re djag och Kenny i irdhuset, med dressyrsadeln och det tvådelade gummibettet - hon var helt galet fiiiin!
Det gör mig så glad!
Dock red vi inte speciellt hårt, och endast i ca 40 min - men hon var så fin att det kändes onödigt att trimma.
Provade på lite galoppombyten med sadel också, och det går bättre och bättre - även om hon rinner iväg lite efter bytet.

Fick reda på att de ska ta ut veterinären i morgon för att slutmäta en ponny i stallet, och Kenny ska vaccineras senast 15 mars, så jag tänkte att det är lika bra att vara ute i god tid. Det är ju faktiskt två veckor nu mera innan man får tävla efter vaccination...
Jag brukar bara ta det lugnt någon dag efter vaccinationen, men eftersom hon blir så svettig nu för tiden så får vi se hur jag gör.

Hur länge brukar ni ta det lugnt efter en vaccination?


Kommentarer
Postat av: Josefina

Jag brukar ta det lugn i typ 2-3 dagar efter vaccination.

2010-01-16 @ 10:08:21
URL: http://josefinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0