Mysig skrittrunda i skitvädret

Det snöade verkligen lite idag!
Så jag kollade upp hur vädret skulle se ut framöver, med blandat resultat:
+ Det ska vara ganska milt, dock mulet hela veckan.
- Nästa vecka kommer det eventullt ganska mycket mer snö, nooooooooooo!!!

Jag vill inte ha mer snö nu, men det går kanske inte att göra så mycket åt med tanke på att det bara är januari...

Det var jättemysigt att rida idag i alla fall, tur det med tanke på gårdagen :)
Vi skrittade ut en sväng i det tjocka ulltäcket och repgrimma (innan någon skriker angående repgrimman så är Kenny supersnäll att rida med det, innan hade jag den när vi galopptränade på fälten...).
Vi red ner till golfbanan och red slalom mellan träden i den lilla "skogen", och upp och ner för de små kullarna.
Kenny verkade underligt nog tycka att det var jättekul?
Hon blev pigg och skuttig, men rundan blev ändå lagom kort så att hon inte ansträngde sig...

I morgon blir det nog uteritt igen, men med lite trav, och sedan på tisdag blir det lätt markarbete innan onsdagens hoppning :)


Klippte förresten äntligen av manen lite idag, men inte allt - det gör jag när det blivit lite varmare:

Före...


Enda efterbilden vi hann med innan kamerna dog...

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha, tog det inte som kritik heller! ;) Det är en konstig känsla, det är inte så att jag medvetet undviker arbetet eller tänker "Neeeej, jag orkar verkligen inte att rida dressyr idag!". Det är inte heller så att jag bokstavligt talat rider runt på fyrkantsspåret hela tiden, jag FÖRSÖKER verkligen få till ett ordentligt pass! :O Problemet är liksom att även om jag i bakhuvudet vet hur jag ska göra för att t.ex. få hästen lösgjord, så blir det aldrig lika bra som när en tränare står bredvid, och då blir jag frustrerad och ger upp eller nöjer mig med att hästen går halvdant.



Det känns liksom som att jag blir stressad av att vara på en ridbana, som att jag MÅSTE få hästen att arbeta korrekt, och det är just då det går som sämst. När jag har en tränare där så blir min ridning mycket mer avslappnad=hästen går bättre, eftersom jag slipper att fundera ut allting själv. Hästarna går också mycket bättre vid uteritter just för att jag är avslappnad och "fri". En svår känsla att förklara, du ska vara glad att du slipper den! ;P Man känner sig så himla misslyckad så fort man går till ridbanan...

2010-01-17 @ 22:13:31
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Jo visst är dom skitsnygga :] give me ^^

2010-01-17 @ 22:42:35
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

SV: yes du nämde Cumano, men Iowa, hmm är det inte den som Emma Wester har ridit?

2010-01-18 @ 08:46:39
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

fy vad roligt, klart du ska välja honom då :D När vi bodde i Värmland tränade vi på Emmas anläggning :) Superfint var där :D

2010-01-18 @ 09:51:11
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

SV: Hoppas lite filmer från träningen kommer upp på bloggen då :D

2010-01-18 @ 10:46:00
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Tove's Hästblogg

Jag tycker att det är bra med snö :P bättre och mysigare underlag i skogen än om det inte är snö, för då är det ju bara stenhårt. fast i och för sig så kan vi nog inte komma iväg med transport om det är snö :(

2010-01-18 @ 12:25:14
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0