Upp upp, och iväääg!

Haha, så kändes det idag när jag och Kenny hoppade lite i ridhuset..!
Har fortfarande ingen som kunde filma, men jag kan måla upp en scetch sedan så att ni kan se vad vi gjorde i alla fall!
Kenny hoppade som en stjärna i alla fall, även om vi inte hoppade så högt.
Först red vi bara över bommar i trav och galopp. Sedan samma sak över upphöjda bommar.
Tillslut hoppade vi en kort bana med hinder på ca 50-70cm och avslutade med att hoppa samma bana 2 gånger på 1,10m. Jag red i kängorna istället för stövlarna igen, så jag förstörde lite för henne några gånger.

Men det var lite skönt också, för då kände jag verkligen hur hon fixade hindret utan problem, även om jag störde henne lite. Hon var inte i något hinder, rev inte en enda gång och det finns verkligen inte på kartan att hon skulle stanna! DET ÄR SÅ FÖRBASKAT HÄRLIGT!

Nu kan jag nästan inte minnas hur det kändes när vi var i svackan och knappt kom över 90cm...
Nu känns allt bara kalas och Kenny är taggad till tusen! :D

1,10 känns som ingenting, och det är inte bara för att vi hoppade en så kort bana idag. Jag tror verkligen att vi skulle fixa en 1,20-bana i morgon om vi var tvugna - och vi kommer garanterat fixa det innan sommaren! :D



Jag har förresten kommit på att jag tror Kenny ska få gå på bete en sväng i sommar - det fick hon aldrig i somras... Jag tror ju att det är superviktigt för hästarna att bara få gå och vara hästar ibland.
Så jag och Kenny gjorde en deal idag ;)
Om vi fixar 1,20m innan sommaren - utan katastrofala följder - så får hon gå på bete en vecka i juli!
Jag tror en vecka blir lagom. Det är tillräckligt mycket för att hon verkligen ska få vara ledig, och det är inte så mycket att det krävs en lång igångsättning efteråt.
Planen är att hon får gå på semester första veckan i juli, för att sedan vara fit for fight igen första veckan i augusti. Det beror dock lite på när DM är, och om jag ska vara med på det - då kanske semester måste flyttas till veckan innan eller så..!

Good plan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0