Wild thing

You make my heart sing ;)

Idag gick det inte så bra igen. Eller jo, först gick det bra; hon var ovanligt lugn för att ha "vilat" två dagar, och lyssnade riktigt bra. Sedan kom det in en till häst i ridhuset som blivit rädd för något på utsidan och gått och blåst sådär hårt ni vet? Så att det låter jättehögt, och då blev Kenny väldigt på tårna, så efter det gick det utför...
Den andra hästen skulle longeras, och hon som gjorde det "lät" ganska mycket (smackade och så) och då tog Kenny varje tillfälle att kolla på vad dem gjorde istället för att koncentrera sig på våran ridning, typiskt!

I galoppen blev hon ännu spändare och sprang mest omkring...
Till saken hör också att jag försökte träna på skritt/galopp- samt trav/galopp-övergångar.
Kenny har aldrig tränat på galopp/skritt-övergångar förut, så det är jag faktiskt förhållandevis nöjd med: från min förhållning tog det ett eller två travsteg, sedan var det stop. Duktigt Kenny! :D
Galopp/trav gick inte alls i början, eller ja, hon bröt av men slog sig fri och traven blev slängig.
Hon blev jättestressad av att hon inte gjorde dessa övergångar "rätt", så hon hann bli aldeles stirrig och svettig innan hon lugnt kunde bryta av till trav utan att springa iväg.

Det var ju inte meningen att passet idag skulle bli så hårt, dels med tanke på vaccinationen och dels med tanke på träningen i morgon... Men vi får se, vi får väl ta det lugnt i morgon om det behövs.


På eftermiddagen hade jag såklert dåligt samvete eftersom ridpasset inte gått så bra, så jag åkte till stallet för att se om Kenny var sur på mig - hon blir nämligen det ibland om hon tycker att jag varit orättvis...
Men hon blev jättegald att få se mig, så vi ryktade och myste en stund.
Sedan kliade hon tillbaka på mig när jag skrubbade henne med piggborsten på manken - sötnöt!

 

 


Kommentarer
Postat av: RebeccaNybergh

SV: Det ska jag börja göra :)! Den värkar jätte bra.

2010-01-19 @ 21:10:56
URL: http://thejumping.blogg.se/
Postat av: Astrid

SV: jo det är ganska tjockt, men Levi trivs med det:)

2010-01-19 @ 21:27:26
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: loisa

fin blogg! :-)

2010-01-19 @ 21:49:00
URL: http://sorino.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

SV: Du får köpa min CWD när jag hittat en ny sadel till Lucky? :)

2010-01-19 @ 22:02:00
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0