Internationella hästdagen!

Jag läste någonstans att det var Internationella Hästdagen idag!
Det ska såklart firas, och vad passar då bättre än en ridtur på sin häst?
Jag ska snart åka till betet nu och slänge mig upp, gud som jag längtar!!!
Men först ska jag diska lite... :P



Innan disken ska jag dock fylla i min allra första blogg-lista!


Vad har du för färg på dina ridbyxor?
Framförallt marinblå, men har även beiga och bruna som jag gillar
Har du ridstövlar eller ridskor? Tretornstövlar vid träning/tävling och trimm, annars gympaskor ;)
Vad är din favorithäst för ras? Irlänska sporthhästar, älskar attityden och ärligheten hos Irländarna!
Anväder du chaps? Alltid förr, aldrig nu – vet inte varför..?
Vad har du för storklek på din hjälmen? 58 på CO, annars 57
Hur högt har du hoppat? Hoppade ju 1.40 en gång i vintras med Kenny, bara för att prova. Och jag har nog aldrig hoppat högre än det...
Hur bra tycker du ditt stall är från1-10? 7 – jag och hästen trivs, men kunskapsnivån är inte så hög på anläggningen tyvärr...
Är hästar ditt liv? MIN häst är mitt liv – på ett riktigt kärleksfullt, patetiskt sätt =P
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Jo, jag har ju mina rosetter på väggen!
Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Japp - 197 Arnold hette han, en shire!
Har du ridit en hel svart häst/ponny? Ja – Prinsen!
Har du ridit en fjordning? Ja, min syster hade en – Mulle Clipper!
Har du ridit en shettis? Ja, hela mitt första år på hästryggen!
Har du ridit en travare? Ett varmblod, men inte en som fortfarande går lopp?
Du anväder alltid hjälm när du rider? Alltid nu, även om jag ibland inte känner för det – typ på sommren.
Du kan stallreglerna? Jja, vi har en lång lista på anslagstavlan.
Du är istallet mer än 7 gånger i veckan? Ja – känns som om jag är där jämt ibland, inte mig emot dock!
Du rider mer än 4 gånger i veckan? Ja, på Kenny sitter jag oftast 7 dagar i veckan...
Du bor nära ett eller flera stall? Närmaste ligger ca 2 km bort.
Du går på ridskola? Nej, inte sedan jag fick Kenny för fyra år sedan!
Du brukar rida i ridhus eller paddock? På vintern blir det mycket, men på sommaren brukar jag försöka hålla det till mac 2 ridpass i veckan på banan.
Har du haft sommarhäst? En B-ponny min första ridsommar :)
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Jag red 4 år på ridskola innan jag fick egen häst.
Tycker du om att hoppa? Det är det i särklass roligaste som finns :D
Tycker du om att rida dressyr?
Det blir roligare och roligare ju mer utbildad hästen blir!
Har du ridit in en häst/ponny? Jag har hjälpt till med många många inridningar, men ingen helt själv.
Vad är det högsta du har hoppat med ponny? 120 med Rocky
Vad är det högsta du har hoppat med häst? 140 med Kenny
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Skimmel eller skäck!
Hur många hästar har du haft? Kenny är min första egna, så 1.
Rider du för någon privattränare? Ja, lite till och från...
Hur länge har du ridit? Började när jag var 11 – så 9 år i år!
Vad fick dig att börja rida? Mamma och syster red, så mamma supportade bra!
Har du tävlat? Ja, vi börjar komma igång med det på allvar nu.
Isf, hur höga klasser? 1,20 hoppning, LC dressyr (ska ta upp lite dressyr igen tror jag!)
Vilken gren gillar du mest? Hoppning
Isf, vad har du för sadlar? Prestige golden star extra & en Stübben dressyrsadel
Vad har du för Träns? Glen Gordon x 2
Hur många täcken har du? Helt stört många, men nu har ju Kenny vuxit ur flera, så kanske 10 jag använder.
Hur många benskydd har du? 3 hopp och 1 dressyr (damasker) + massa boots
Hur många vojlockar/schabrak har du? Måste slänga några, men omkring 10-13?
Hur många grimmor har du? 3 st
Hur många spön har du? Inte ett enda...


Kommentarer
Postat av: Ida Norlin

Oj, internationella hästdagen.. det var nytt :D

2010-06-15 @ 22:07:44
URL: http://inhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0