What a wounderful world...

Nu har jag precis kommit hem efter att ha släppt in Kenny och hennes flock i den
nya himmelska hagen ♥

Hästarna var så lyckliga att det kändes som om mitt hjärta skulle lätta!
Beteshagen är verkligen helt otrolig!
Jag tog ca 50 bilder med mobilen, och lägger upp en del så att ni kan förstå vad
jag talar om - det är galet!

Samtidigt som ni tittar kan ni lyssna lite på Louis Armstrong för att hamna i rätt
sinnestämning, hehe..

 


Här går man in i hagen...


Bilder från när vi gick runt och kollade staket och så.

Sedan...

SLÄPPTE VI VILDDJUREN!!!









Visst är färgerna helt underbara!?
Allt var så perfekt, och hästarna var så glada och busiga!

Det är så sjukt mycket mat i den här hagen alltså!
Gräset går upp till mina höfter ungefär, och hagen är ca 1 kvadratkilometer!!!
Kenny må ha svårt att lägga på sig, men jag kommer få rulla henne ut där ifrån, haha!

Jag har ju helt glömt att fråga om ni läsare ska ha era hästar på bete något i sommar!
Om ni ska/har; Hur länge ska din häst gå och rider du den under tiden eller vilar den helt?
Om inte; Varför, och rider du hästen hela sommaren?

♥ ◊ ♥ ◊ ♥ ◊ ♥ ◊ ♥ ◊♥ ◊ ♥

I morgon är dagen med stort D!
I morgon ska jag ta med mig träns och hjälm till betet!
I morgon ska jag rida på min häst!!!
Tomorrow, tomorrow, I love you tomorrow ;)


Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Haha jag vet hur det är ;D även om jag har pengar så hittar jag alltid saker som är alldeles för dyra, tex hjälmar för 5000:- liksom haha x(

2010-06-12 @ 17:36:48
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, jag tycker det ær så hærligt att det finns andra som delar min filosofi med att "tævlingshæstar" visst kan gå ute dygnet runt och på betet och samtdigt vara i topptrim ! Men hæst går alltid som bæst nær han ær ute på "bete" !



sv:

- Visst ær det inte en riktigt sommar utan Falsterbo? Boende løser sig alltid, har du ingen kompis du kan vara inneboende hos? :)

2010-06-12 @ 17:59:12
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hästen jag rider går ute på nätterna och står inne på dagarna - eksem! :( I år verkar det dock bättre än förra året. Nu har han ett riktigt täcke plus att han som sagt står inne på dagarna :) Men han äter massa gräs, rids som vanligt och tävlas. Han är en sådan som har svårt att lägga på sig - så ju fetare bete desto bättre, typ. Till viss gräns! :)



Hoppas hästen din känns bra när du rider! :)

2010-06-12 @ 20:34:27
URL: http://hfzn.blogg.se/
Postat av: Mimmi

sv: Det är väl egentligen så som är bäst - även för dom som inte lider av solen! :) När det är varmt och hett mitt på dagen är det inte speciellt roligt för hästarna ute. Bättre då att låta dom vara inne och vila i det relativt svala stallet! :) Om det nu blir någon hetta denna sommaren ;D



Vital i hagen låter bra! :D

2010-06-12 @ 20:53:26
URL: http://hfzn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Här kommer en helt off topic fråga! Men, har planer på att flytta ner till Halmstad och helst till haverdal/harplinge-området. Om jag förstått det hela rätt så pluggar du och har häst? Alltså borde du ha ett någorlunda billigt boende? Har du några tips på var man kan hitta bra & billigt boende runt omkring det området? Skulle bli jätteglad för svar för jag lyckas inte hitta någon bra info på nätet alls! TACK :)

2010-06-12 @ 21:13:45
Postat av: Maja

Anonym:

Jag fick ingen blogg- eller mailadress till dig, så jag svarar här:



Jag har ett relativt billigt boende ja, för jag bor i familjens semesterhus :)

Det är egentligen ett året-runt-hus som mina föräldrar ska flytta till om några år, men än så länge får jag bo här.

Jag och mina föräldrar gjorde den dealen att jag får betala allting på hästen själv, men slipper betala något för boendet - då klarar jag alla kostnader med mina studiemedel. :)

Annars tror jag att det kan vara klurigt att hitta ett billigt boende på egen hand. Är man flera kan man ju hyra ett hus/stuga i utkanten av halmstad med bra bussförbildelser. Men ensam blir det kanske för dyrt...

2010-06-12 @ 21:22:09
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Din skånska bonde

Rossan ska nog vila helt en vecka, dock inte på ett "riktigt" megagräsbete. Sen ska han väl ta det lite lugnt någon vecka till på det. Främst för tävlingarna, vill inte att han tappar för mycket nu, föredrar vintervila... Dessutom blir han tjock och glad - och glädje har jag alltid tyckt är överskattat!

2010-06-15 @ 00:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0