Dedication!

Svensk översättning
hängivenhet, entusiasm, engagemang, målmedvetenhet

<3


Idag gick jag upp klockan strax efter fem för att kunna fodra hästarna klockan sex eftersom jag och Kenny skulla träna för Danne klockan sju!
Det gick lättare än jag trodde att det skulle att gå upp så tidigt, men ändå! Dedication!

Kenny var fantastiskt fin idag!
Blev lite springig i galopper ett par gånger, men då bryter vi bara av till trav eller skritt och börjar om. Det svarar hon jättfint på, så det var egentligen inga problem :)
Några övningar vi ägnade oss åt idag var:

  • Serpentiner

  • Serpentiner med avbrott till 2 skrittsteg över medellinjen

  • Förvänd halvtigenom skänkelvikning

  • Skänkelvikning längs långsida och diagonal

  • Öppna i trav och galopp

  • Förvänd galopp på serpentiner, åttvolter och stora volter

  • Mycket övergångar

  • Halter

Bara en sådan sak som att jag kunde lätta helt i handen utan att hon ökade i galoppen är ett underverk för oss, haha!
I slutet gick hon stadigt i form och kunde balansera upp sig själv helt på egen hand och var mycket mer taktfast i alla gångarter - vilken fin häst jag har! :D
Danne tyckte att vi gjort stora framsteg (och han är inte den som berömmer utan anledning) och att hon blivit mycket finare och jämnare i kroppen - kul!
I morgon blir det nog lite samma tänk skulle jag tro!

Samma tid, samma kanal, hehe!



Igår var vi ute och galopperade förresten, och för första gången någonsin lät jag Kenny galoppera precis så fort hon förmådde (annars brukar jag försöka ta det lite lugnare eftersom jag alltid haft en känsla av att hon nog skulle kunna springa hur fort som helst om hon fick..).
JESUS, säger jag bara!
Min käkrem på hjälmen hade glitit och blivit på tok för lång, och när jag lät Kenny öka och hon sög tag höll hjälmen på att åka av av vindraget! Det är helt sjukt vad fort det gick!
Hade varit kul att låta galopptjejerna på Plönninges utbildning prova henne någon gång på banan, och ta tid kanske, hehe!

 


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: Nej, inte nu när det är så halt iaf! Har ingen aning om hur lång tid det tar somamrtid, får testa i sommar! Fast jag brukar på i en stuga på gården under sommarmånaderna! Superlyx, fast mest blir det såklart med bil...



Den avslutades på fredagen, blev lite fel... Emelie & Erica någonting hette de som vann, men du kan alltid vara med i min nya tävling!



2010-03-16 @ 17:25:30
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hhaa.... såg nu att du redan var det ;)

2010-03-16 @ 17:26:16
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Sv: vi har nog hela 50mil dit eller ngt;/

2010-03-16 @ 20:27:18
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

sv: haha ja det är ju tänkt så haha.blir från fredag till söndag då.träning lördag och söndag.

2010-03-16 @ 20:55:37
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0