It doesn't get much better then this...



Idag var jag och Kenny ute och red på stubbåkern bakom stallet som faktiskt inte var blöt! Det var supermysigt, och eftermiddagssolen gjorde att allting fick en sådan behaglig färg...
Först var jag tänkt att konditionsträna, men hon verkade inte lika pigg som igår, så därför beslutade jag mig för att ta ett lätt markarbetes pass med lite race på slutet, haha!
Kenny var verkligen fin i både traven och galoppen, hon får ett sådant härligt schvung ute! :D
Vi red serpentinbågar och lite sidverts i trav och galopp innan hon blev lite busig och då fick hon galoppera ca 2 km i varierande tempo. Hon var lagom lydig och lagom busig ;)
Sedan skrittade vi ut en ganska lång sväng i vårsolen och jag tog några bilder (dock med mobilen):



Kan förresten meddela att Båstad RK ska skicka mina priser till mig, haha!
Vad söta de är!
Kan verkligen rekommendera den tävlingsanläggningen, så trevlig!


Passar på att lägga upp Veckoplaneringen också;
Måndag: 10 min jogg i paddocken + 30 min skritt i skogen
Tisdag: Markarbetespass på stubbåkern ca 30 min
Onsdag: Tömkörning i paddocken ca 30 min
Torsdag: Uteritt ca 60 min
Fredag: Gymnastikhoppning, paddocken kanske?
Lördag: VOLTIGE!!!
Söndag: Uteritt

Japp, ni läste rätt; Jag och Kenny ska prova på voltige! X)
Linda i stallet har köpte en voltigegjord som hon ska använda när hon lär sig och sin unghäst rida barbacka, och vi ska göra ett utbyte till helgen; Jag provar att rida barbacka på hennes häst först, och sedan longerar hon Kenny medan jag försöker komma upp på henne á la Voltige!
Hahaha, det ska bli jättekul!
Jag kommer antagligen flyga som en vante, men man måste ju prova allt ;)



So Long, flaggstång!

Kommentarer
Postat av: Lisa Härdén

Gud va härligt! Har snöar det ute :/

2010-03-23 @ 21:57:40
URL: http://lisaharden.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åh vad härligt det ser ut Maja! =)

2010-03-24 @ 10:33:42
URL: http://ninnihorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0