Vårkänslor!

Jag är på så himla bra humör idag!!!

Allt känns bara helt fantastiskt av någon underlig anledning; vädret är bra, det är inte kallt, Kenny hoppade så bra igår, snart ska vi till tandläkaren, tävlingarna är igång och så vidare!
Allt går åt rätt håll i lagom fart helt plötsligt :D

Idag ser framtiden ovanligt ljus ut!

Det pirrar i hela kroppen när jag tänker på att det är tävlingar både nu till helgen och nästa, sedan dröjer det bara någon vecka innan det kommer ännu fler, och den regionala debuten känns väldigt nära!
Ibland känns det som om vi skulle kunna starta 1.20 i morgon, om vi fick chansen - men vi ska som jag sagt tidigare; skynda långsamt. Vi har ju hur mycket tid som helst, så det är bättre att hoppa några bra 1.10-rundor först :)



PS!
Pratade förresten lite med Emma om min nya plan; att inte träna Kenny i hoppning för någon utan hoppa lättare hålla-igång-övningar hemma och tävla så mycket som möjligt istället. Dels för att Kenny blir en helt annan, mycket mer focuserad, häst på tävlingar plus att hon verkar tycka att det är så otroligt kul att tävla!
Så jag ska testa den idéen praktiskt nu en tid framöver...!

Åh, livet leker!
Jag har (lagom) stora förväntningar på mig och Kenny i år - och framförallt ska vi ha så grymt kul ihop!



Baby, things have change but it's still the same
We gon' find a way so we can maintain
Even though it might get a little difficult
Always remember, girl, that we're inseparable

De sjunger ju inget om Irländskor direkt, men ja, helt klart en Kenny-låt :D


Detta hoppade vi förresten igår:

Den banan gick att variera ganska mycket och den verkade passa Kenny väldigt bra!
Den gröna linjen bestod av två räcken på kanske 70cm, på studsen ser jag nu att jag målat fel eftersom första bommen från båda hållen bara låg på marken!
Oxern låg på 1m.
Vi hoppade mest på studsen och använde linjen för att träna på att variera galoppsprången mellan hindrena och för att hålla Kenny rak över båda hindrena. På studsen hoppade hon klockrent varje gång, och på linjen blev det betydligt bättre mot slutet!
Kenny hoppade superbra och lyssnade riktigt väl på hacket till en början, riktigt riktigt riktigt bra! Men mot slutet blev hon lite stark och istadig, men det kändes ändå ok!

 


Kommentarer
Postat av: emelie nordström

Sv:jA jag hoppas verkligen på att bli frisk nu, ska till doktorn imorgon så får hoppas allt är bra :)

åå vad glad jag blir att de kunde hjälpa dig! Bara släng in en kommentar om det är något annat du skulle vilja ha hjälp med, så kan jag försöke ge ett bra förslag på vad du kan träna på :)

2010-03-09 @ 16:18:44
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Ja det har du rätt i, det borde ju stå

"För alla hästar och ponnier t.o.m. 7 års ålder....."



Men jag har mejlat svrf och väntar på svar! Hoppas dom svarar det jag vill att dom ska svara haha :)

2010-03-09 @ 19:17:02
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0