Det som inte dödar, det härdar

Det är en passande rubrik till både dagens ridpass och min skolsituation ;)

Vi börjar med det intressanta; ridningen!
Idag tänkte jag att vi skulle rida lite cavaletti-och-halt-övningar.
Alltså att jag travar eller galopperar över en lite cavalettiserie och gör en halt efteråt.
Till en början blir halten ganska långt bort, tillslut kan man göra den nästan direkt
efter bommarna - mycket bra lyhördhetsövning!
Vi red med hoppsadel och kombinationsbettet utan nosgrimma och himmel va
fin Kenny var!
Vi som alltid har sådana problem med galoppen, idag var det den gångart som
fungerade absolut bäst! Hon var så himla lösgjord och fin!
Vi kunde vända in på 10m-volter utan problem och jag kunde bara sitta tillbaka
och rida i en lugn och fin rytm - häääärligt värre!
Efter att Kenny fått skutta över ett 40cm högt hinder som en del av en
cavalettiövning blev hon dock lite springig och efter det hade vi jätteproblem
med avbrotten till trav...
Det lustiga var att hon inte blev stressad av att vara tvungen att göra om...
Det var snarare jag som blev otålig tillslut X)
Det gick ändå bra mot slutet, antagligen hade hon burit upp sig så bra i
galoppen att det inte fanns någon ork kvar till traven ;)
Hon har alltså blivit lite härdad ändå!

***********

Det som snarare känns som om det dödar mig än härdar mig just nu
är de förbaskade hemtentorna.
De hade inte varit förbaskade om jag gjort dem i tid, men nu gjorde jag
inte det, så shame on me!
Om det är någon som känner att de sitter på någon bra information om
något av de följande ämnena så hojta till, haha:
- Etnografiska metoder tillämade vid en deltagande observation
- Narrativ teori och metod
- Diskursanalys


Ingen som känner sig manad? X)

Någon mer än jag som är lite skoltrött för tillfället?
Sommarlov/ledighet hade inte suttit heeelt fel va?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

sv: Åh vad gulligt! :D



Tävlar du något (med hästen)? :)

2010-05-05 @ 22:08:11
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: Isabelle

sv: Okej, lycka till då :D Vad var hästen för skadad? :) Och hur stor är hon? (hahah mycket frågor ;P)



Jag tävlar hoppning LC/LB, men hade tänkt starta LA nu i vår innan hon blev skadad. Nu är hon dock frisk igen, så vi ska komma igång med tävlingarna och sen får jag se hur det blir :) Börjar med lite låga klasser nu iaf :)

2010-05-05 @ 22:21:51
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag förstår det ! Jag gjorde något liknande när ag tog studenten, och gjorde en studentfotografering! Det är mycket känslor i sådana kort !



Vad pluggar du till ?

2010-05-06 @ 17:09:58
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0