Förbannat också...

Idag har jag gråtit som aldrig förr...
Kenny var halt idag igen, och jag är 99% säker att det är på båda frambenen
vilket skulle kunna betyda att hon haft ont en tid innan det syntes i frdags...

Lite tröstande är dock att det verkar bli lite bättre av att hon får vila, så
jag åkte direkt till Elisabeth som ansvarar för betet där Kenny ska gå och
frågade hur snart jag får släppa henne.

Imorgon tydligen.

Det var en veterinär hos Elisabeth som jag kunde samråda lite med också,
och hon tyckte att jag gjorde kloka val - vilket såklart kändes skönt..!

Min dröm om att rida Halmstads derby går i kras,
men så länge min lilla häst inte gör det så är jag villig att göra allt som krävs!

I morgon bitti åker vi iväg och släpper ihop henne med ett annat sto som kommer
behöva lite kärlek från Kenny då hon födde ett dött föl för två veckor sedan...
Två ettåringar går i deras hage också!
I deras beteshage finns det en liten skogsdunge, mycket muskar, en stengärdsgård
och såklar massa bete :)

Jag uppdaterar mer i morgon när hon är frisläppt, annars kanske ni förstår att det blir
lite dåligt med uppdatering om Kenny de kommande 14 dagarna...


Min fina fina Kenny, bara du blir frisk efter vilan!
Annars vet jag inte vad jag gör!

Kommentarer
Postat av: Lina

Stackars Kenny, och stackars dig! Man går sönder lite när hästarna är dåliga... =(

Bilden är underbar =)

2010-05-28 @ 11:58:54
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0