My one and only thrill

Jag trodde att jag hade spelat en en film till bloggen idag,
men det trodde inte min kamera....

Jag hade ställt kameran sådär på en stol som jag brukar göra, men tydligen
hade den inte reagerat på knapptrycket.
Himla synd eftersom hon gick helt otroligt bra idag - igen!

Det blev ett lite hårdare pass idag eftersom hon ska till Equiterapeuten i
morgon (och alltså inte kommer bli riden då...).
I stort sett gjorde jag samma sak som igår; ett lätt markarbetespass, som
uppvärmning. Sedan hoppade vi lite!

Åh va kul vi hade!!!
Hon var helt klockren, även om det bara var gymnastikhoppning :D
Jag blev inspirerad av Lisens/Peders övning från Lises Blogg som jag läste innan
jag åkte till stallet. Jag är typ känd för att jag älskar att använda mig av olika
sorters studsövningar, så denna gjorde mig riktigt sugen, haha!




Det jag gjorde annorlunda var att jag ville jobba lite mer med galoppen, och
valde därför att ta varannat hinder/varannan bom.
Det blev 4 hinder och 3 bommer med 3,5 m mellan.

Vi började på 70cm och hoppade det två gånger i båda varven.
Sedan höjde vi till 90cm och hoppade det fyra gånger åt båda varven.
Slutligen låg hindrena på strax över 1m, mer brukar jag aldrig höja vid
studs/gymnastikhoppningsövningar. Kenny har helt enkelt blivit kung på studs!
Att vi gör det ofta är säkert en bidragande faktor, men hon studsar (haha)
verkligen över övningarna lätt som en plätt.
Denna övningen 'tvingar' oss att hålla en stor galopp med bibehållen rytm
genom hela övningen, så det var super för oss båda!

Efter att vi hoppat denna övning någon mer gång provhoppade jag min egen
fina kreation
, som jag ångrar att jag inte tog kort på!
Jag fixade nämligen min egen vattengrav med hjälp av en presenning med
uppvikta kanter som jag fyllde med vatten. Den blev bara 1,5m lång, men man
måste ju börja någonstan
;)

Jag har varit lite orolig över hur Kenny skulle reagera på vattengravar med tanke
på att hon aldrig tyckt om riktiga gravar i terrängen, men fullkomligt älskat alla
vattenhinder! Med tanke på att hon är Irländsk fanns stor risk att hon bara skulle
galoppera rätt igenom vattnet, även om det var ett litet hinder över...
Men hon hoppade faktiskt!
Tittade inte eller någonting! :D

Tredje gången jag red på trapade hon dock på den, så vi får nog åka någonstans
och träna på riktigt så att hon inte hopper ner i vattnet på tävling, haha!



Hon är verkligen my One and only thrill...



Kan ju berätta lite kort att jag red Kentucky idag också!
Han var finare än någon annan gång jag ridit!
Emma/Moster tyckte också att han såg himla fin och lösgjord ut.
Det är alltid kul att höra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0