Ridabstinens..!

Ja, nu börjar det kännas på allvar!
Jag har spenderat ungefär 5-6 timmar om dagen på Halmstads FRK och kollat
på deras tävlingar fredag, lördag och åker antagligen dit en sväng idag också.

Halmstads gräsbana är helt perfekt med sandgrund och en superfn hinderpark.
Banorna i helgen har varit kluriga, men shyssta och efter att ha sett så många
ekipage rida kan jag inte låta bli att tänka ut hur jag hade valt att rida Kenny och
vad just vi skulle behöva tänka på...
ÅÅÅÅH! Vill verkligen rida nu!

Kom på att jag inte ridit ordentligt på ungefär 9 dagar nu, och det känns verkligen!
Varje gång jag har en ridpaus (oftast pga just betesgång) blir jag så himla inspirerad!
Jag vill lägga upp träningsplaneringar fram till speciella tävlingar, träna för tränare och
kommer på saker som jag verkligen måste tänka på när jag ska börja rida igen.

Just nu är jag till exempel sugen på att prova på någon dressyrtävling.
Till exempel KM på Harplinge, jag menar - hur svårt kan det vara? Haha!
Det är ju inte som om jag skulle bli ledsen om det inte gick bra, vi hade i vilket fall som
helt varit en erfarenhet rikare!

Jag har i alla fall tänk att löshoppa henne någon gång innan jag börjar
hoppträna
när hon kommer tillbaka.
Jag hade gärna velat hoppa lite terräng också :)


Nu ska jag till stallet och diska foderhinkar och smörja lite utrustning som inte
kommer användas på ett tag..!
Min del av sadelkammaren kommer nog skina efter det här uppehållet - haha!


PS!
Om ni inte ser att jag bytt Header igen, så tryck F5!




Kommentarer
Postat av: Sandra Ramtzén

Svar; Japps jag känner Jossan :)

2010-05-30 @ 22:08:00
URL: http://sandraramtzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0