Skrittrunda i vårsolen!

Eftersom Kenny blev lite mörbultad igår var det bara skritt som gällde idag.
Det ville dock inte Kenny så jag fick se till att hålla henne ganska sysselsatt
för att hon inte skulle börja skutta omkring X)

Det blev ändå en lugn runda med
10 min skitt på asfalt +
15 min skritt i kuperad terräng (skogen) +
10 min skritt på asfalt.

Kenny klev på och verkade pigg och glad!


I morgon blir det första dagen med det nya träningsupplägget, och alltså första
dagen med galopprunda i skogen!
Det ska bli mysigt och jag hoppas på bra väder!

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦

Jag har dock ställts inför ett problem...
Vi är fortfarande startanmälda till tävlingen i helgen; 1,10+1,20 avd B.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra...
Det handlar ju inte om jättemycket pengar som går miste om jag stryker mig nu i
efterhand, men samtidigt är det på hemmaplan, och det skulle vara himla kul att ha
det som sista ritt innan uppehållet.
Det är ju inte som att Kenny är sämre än hon varit innan pga behandlingen igår.
Om något så är hon ju lite bättre än förut.
Jag hade ju gärna velat få sadeln ändrad innan i så fall också, även om det inte är
så farligt om jag rider i den en dag till...

Har ni några goda råd?

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

tack! haha joo det vet jag;)

2010-05-10 @ 20:44:38
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ska vi byta? ;D

2010-05-10 @ 20:52:21
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Iris är maassa fiin :')

Hon är under utbildning hos Olivia eftersom att hon ska kvala till 4-års championatet :)) Sen så får jag mkt hjälp med Iris när jag är hos Olivia & Emelie (där jag jobbar) så det är perfekt! :)) Jag fixar mest det "lättare" arbetet med henne, rider mkt markarbete & över bommar samt. ser till så att hon har framåtbjudningen i hoppningen, medans Olivia tävlar henne & gör henne lösgjord åt mej så att jag kan komma ut & tävla henne när hon fått som mer rutin :D

2010-05-10 @ 22:13:11
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Joelle

Ska bara hoppa 120 om det går bra i 110 ;) Hon är ju lite sådär på gräs...

2010-05-11 @ 07:43:26
Postat av: TIPS!

ALLA NI SOM FUNDERAR PÅ ATT SÄLJA ERAN HÄST/PONNY!

ELLER ÄR NI I KÖP TANKAR!

KOLLA IN DETTA.



SALUHÄSTVISNING DEN 7 AUGUSTI!

http://www.kramforsridklubb.com/index2.htm

2010-05-11 @ 13:34:35
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Hahahha javisst, lätt som en plätt! ;D

2010-05-11 @ 19:04:24
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0