Ni vet en sådan där chans...

En sådan chans man vet bara kommer en gång i livet direkt man ser den?

Anledningen till dålig blogguppdatering de senaste dagarna har varit på grund av en sådan chans...

Först eftersom jag var så exallterad och hispig att jag knappt hade tid med någonting alls, men efter igår är det snarare på grunda av att jag var tvungen att tacka nej till chansen - och det drog luften ur mig lite grann...

För att ni ska förstå lite lättare kan jag berätta att vi inte ville kolla närmare på 4-åringen eftersom jag fick ett 'motbud' på annat håll, jag blev alltså erbjuden en annan häst som var så mycket bättre.
Den här hästen har gått svår hoppning med placeringar (för två år sedan), är den mest välridna häst jag någonsin suttit på och vi hade kunnat regera på tävlingsbanorna.
Ett annat stort plus med honom är att han är precis som Kenny att rida. Men han kan mycket mycket mer, och är mycket mycket lättare. Så det hade hjälp min ridning av Kenny något enormt också.
Han skulle ha utbildat mig, så att jag hade haft lättare för att utbilda henne.

Men, han är hingst och det får inte vara några hingstar på den anläggningen där jag har Kenny. Det är dock en så pass bra anläggning att jag inte är villig att flytta.

Och där sprack bubblan...

Ja, jag kommer kanske behöva någon dags återhämtning.
Men jag är snart back on track igen ;)



PS!
Ska hoppa 1,10+1,15 med Kenny nästa fredag!


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

kastrera :) fast det innebär ju alltid en risk att söva hästar..

2010-04-20 @ 11:06:40
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Det kommer fler chanser :) <3

2010-04-20 @ 19:02:26
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: caroline

är väl bara att kastrera?hade jag gjort:)

2010-04-22 @ 23:27:40
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lina

Vart har du Kenny? Kastrera Kentucky, inte en chans han är superfin!

2010-04-23 @ 21:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0