England!

Jag tänkte göra ett till litet rese-inlägg, ungefär som det jag gjorde om Irland.
Är nämligen inne i en jag-vill-åka-till-England-period, så då tar jag en tripp längs Memory Lane så länge ;)

Jag har en nästan lite patetisk förkärlek till England - jag älskar verkligen allt som har med det landet att göra (med undantag för en hel del konstiga maträtter!)!
Min familj åkte dit en hel den när jag var liten, så redan när jag var omkring 5-6 år bestämde jag mig för att gifta mig med en Engelsk greve/lord och leva lycklig i alla mina dagar i hans stora slott.
Bra plan va? ;)


The Union Jack!

I alla fall så har de två senaste Englandsresorna skett uten min familj; första gången åkte jag på ett två veckors ridläger i Yorkshire när jag var 14 år, och andra gången var när jag gick i tvåan på gymnasiet, så åkte jag dit med skolan. Det är resan med skolan som jag tänkte återblicka på nu!

Vi var några väl valda elever på Plönninge som utsågs för att åka till Cornwall på ett slags utbye för att besöka Englands version av Plönninge; "Duchy Collage". Ryttarna där var dock inte riktigt i samma klass som de vi var vana vid på hemmaplan, inget illa menat.


Skolan hade en grymt fin terrängbana, nog en av de finaste jag sett. Men lärarna hade aldrig låtit någon elev hoppa på den eftersom de inte ansågs vara redo för det (!!). Vi svenskar fick dock träna på det andra dagen vi var där. Efter det så var vi avgudade av lärarna, och fullkomligt hatade av eleverna - vilket jag i och för sig kan förstå.
Det blev inte direkt bättre av att det var elevernas privathästar som vi hoppade med, och som de då inte fick hoppa med... Spänt läge kan man väl säga ;)
Nästan alla dagarna red jag ett fullblod som hette Tugboat (tror det betyder typ lastfartyg, haha).


Det är jag i ljusblått, snygg hållning va? ;)


Det var ändå helt ok att vara där, inte så utvecklande (vi svenska elever kunde mer än de brittiska lärarna, och vi hoppade typ bara 80-90cm) men det var helt klart en underbar upplevelse!
Vänta bara tills ni får se de fantastiska bilderna!

Förutom att vara på skolan fick vi åka på en del intressanta studiebesök också!
Ett var till ett galoppstall, där jag fick panik eftersom en grålle fick tag i min energidryck och fick i sig säkert halva flaskan.. Något säger mig att det inte var första gången han dopade sig, hehehe...
Ett annat ställe var en stor avelsanläggning, det var så himla fint där! Bara uteboxar som det växte rosa klätterväxter över hela boxväggarna <3
Helt sjukt fina hingstar också, men jag har tyvärr inga bilder på dem :(
Ett tredje ställe var när vi åkte till Dartmoore och kollade på urfina vildponnysar! Man fick under inga omständigheter ta i dem, eftersom de skulle vara helt vilda. Om man ändå skulle "råka" klappa dem eller något så var det dryyyyga böter som gällde :O

Vi fick vara med på något slags ridprov också, då skulle vi hoppa en bana där de högsta hinderna var kanske 90cm. Jag trodde såklar att det var en tävling och gasade jäklar! Tugboat tyckte att det var jättekul, haha!


Haha, ni får ha överseende med att det faktiskt var två år sedan X)

ÅÅÅÅH!
Jag länktar verkligen tillbaka jättemycket nu - vi hade bra roligt!

 

Här kommer några random bilder från resan, klickbara:

Är det inte galet grönt och fint!?

Jag som saknar våren och grönskan så mycket, nu gör jag det ännu mer!!!

Det får nog bli en tripp till England med girlsen snart...

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Karoline

Spännande, har du börjat fundera på någon hingst? Hopp eller dressyr?

Kul att man kan hålla på så pass läng och tävla iaf :)

2010-01-13 @ 14:54:24
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Sarah

sv: haha och ja har lite svårt att hålla i dem kan ja säga! ;) Äter lunch ute alldeles för ofta så hittar jag alltid något kul att klicka hem på nätet! ;) Men nu SKA jag FÖRSÖKA spara så ja kan köpa mina ridstövlar! Känns fel att snylta av mamma som betalar allt annat och ja ändå får så "mycket" pengar. Dålig dotter ja är :P

2010-01-13 @ 17:37:50
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Fy vad roligt med fölis. Kan inte förstå att det är hela 5år sedan vi fick vårat fölis som nu är 170cm och galen,haha. Hade också velat ha en e. cumano. :)

2010-01-13 @ 21:53:45
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Lisa

Eller med din syster?

2010-01-14 @ 10:52:03
URL: http://www.lisasfanclub.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0