Favorit i repris

Fick avvika lite från planeringen eftersom det blev sent på skolan idag igen.. :(

Jag och Kenny gjorde ungefär samma sak idag som igår, fast med det tvådelade gummibettet istället för hacket, och med mer galopp.
Vi började som vanligt med mycket öppnor och serpentinbågar i olika kombinationer.
Sedan red vi rakriktningsövningen från igår ;) Hon gjorde den minst lika bra idag, KUL!
I övrigt blev det en hel del galopp, mycket förvänd och serpentinbågar utan byten - det gick bättre än sist vi gjorde det. Som avslut på galopparbetet blev det tempoväxlingar, det tyckte hon var roligt, haha!

Sedan blev det en del övergångar trav/skritt innan vi tillsut fick till några perfekta halter och ryggningar <3



En riktigt kul gjej som har hänt på senaste tiden är att även dressyrtränare/ryttare har börjat få upp ögonen för Kenny! Vart jag än är med Kenny så kommer alltid en massa folk fram och frågar vem hon är efter och hur högt hon tävlat, och det är ju alltid kul.
Det är faktiskt smickrande att ha en sådan spektakulär härt, om jag får säga det själv :)
Hon utstrålar så himla mycket energi, framförallt på tävling - och hon drar till sig folk som flugor till socker, haha!
Det jag vill komma fram till med den här lilla skryt-texten är att det för några veckor sedan var en grand prix-ryttare och idag en A-tränare i dressyr som visade intresse för Kenny! Båda frågade vem hon var efter och ryttaren menade att hon var väldigt "Flashig". Tränaren sa idag att hon såg riktigt fin ut!

HUR KUL ÄR INTE DET!?

Nu är jag taggad till tusen, både på att min Dressyr tränare Danne ska komm hit (när nu det blir) och att börja hoppträna (blir onsdag nästa vecka)!!!

Det har varit en riktigt bra dag idag :D


Kommentarer
Postat av: Karoline

Va kul att de gillar din häst, man blir så himla stolt då! Hur gamal är Kenny?

2010-01-13 @ 08:57:38
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0