Bästa hästen ♥

Igår blev det ingen uppdatering för att jag var så trött, men jag skriver lite
nu istället om hur dagen var!

Jag och Kenny tog ett steg till i vår tillit till varandra :)
Kenny är en häst som gärna ligger ner i hagen, hon sover faktiskt ovanligt
mycket för en häst - men jag brukar säga att det är för att hon är så smart
att hennes hjärna behöver vila mer än andra hästars ;)
Man brukar ju säga att det är ett täcken på hög rang också, att den hästen
med högst rang 'kan' ligga ner och vila eftersom dem andra i flocken håller
vakt. Innan har hon dock alltid haft så pass mycket koll att hon alltid rest sig
upp så fort en människa tagit ett enda steg innanför staketet till hagen.
Det har inte spelat någon roll om det varit jag eller en främling, så har hon alltid
rest på sig och kommit fram och hälsat.



Igår sov hon dock som en sten när jag gick in i hagen,
hon snarkade till och med, haha!
Så för att inte skrämma henne började jag gå långsamt mot henne samtidigt som
jag nynnade lite på en sång...
När jag hade ungefär 10m kvar lyfte Kenny på huvudet och blinkade sådär nyvaket.
Hon var så förbaskat söt!
Sedan lät hon mig komma ända fram så att jag kunde sätta mig brevid henne!


Bästa känslan ever ♥

 

Undrar varför det egentligen är så sött med hästar som sovar/ligger ner?
Är det för att de är så 'försvarslösa' då?
Att man liksom vill beskydda/ta hand om dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0